Kundeopsætning bruges til den generelle opsætning af kunden i AutoLER™. Værktøjet bestå af fire forskellige sektioner, som gennemgås herunder.

Kontaktpersoner
Kontaktpersoner er de kontakter oprettet i systemet, som modtager forskellige mails med informationer fra AutoLER™. Oprettelse sker ved at trykke på ‘Tilføj kontakt‘, og der er mulighed for at redigere/slette en eksisterende kontaktperson ved at trykke på blyant eller skraldespand. Man kan have lige så mange kontaktpersoner i systemer, som man har behov for.

Der findes fire typer af kontaktpersoner:
- Manuel behandling-kontakt (påkrævet): Denne kontakt får tilsendt en mail når en graveanmodning bliver udtaget til manuel behandling. I mailen er et link, der åbner løsningen, zoomer ind og highlighter anmodningen i kortet, samt åbner vinduet til besvarelse af graveanmodningen.
- Rykker-kontakt (påkrævet): Denne kontakt modtager en mail henholdsvis 24 og 48 timer efter (på hverdage), at en manuel behandling er oprettet, hvis den ikke er behandlet. Tilsvarende modtager kontaktpersonen, hvis der er sendt rykkere fra LER på ubesvarede graveforespørgsler med overskredet frist.
- Generel kontakt (påkrævet): Denne kontakt bruges til alt generel kontakt omkring AutoLER™, eks. ved længerevarende nedbrud.
- Besked ved alle gravesvar (frivillig): Denne kontakt får en mail fra systemet hver gang en graveanmodning besvares.
Standarddokumenter
Det er muligt at uploade dokumenter til løsningen ved at trykke på ‘Tilføj dokument‘

Dokumentet tilføjes til AutoLER™ ved at vælge en fil eller trække filen over i vinduet. Det er muligt at vælge alle de filtyper, som LER understøtter, hvilket bl.a. omfatter *.pdf, *.docx og *.zip til shpfiler.
Når man uploader et dokument skal man vælge dokumenttype, hvor der er to valgmuligheder:
- Inkluder i alle svar: Her bliver filen vedhæftet alle LER besvarelser, eks. følgebrevet.
- Valgbar fra bibliotek: Her bliver filen uploadet til et bibliotek, hvorfra den nemt kan vælges ved f.eks. oprettelse af særlige områder, hotspot, eller ved manuel besvarelse. Dokumenttypen kan tilsvarende bruges til opbevaring af kladden til følgebrevet.
Opsætning
Under Opsætning er der mulighed for at sætte værdierne ”Gyldighedsperiode for svar” og ”Forventet svartid ved manuel behandling”, som sendes med i svaret på en graveanmodning til LER.

Gyldighedsperioden for svar skal sættes ude fra en vurdering af, hvor ofte man laver ændringer på ledningsnettet ift. at få afleveret nye data til entreprenøren. Typisk sættes den mellem 21 og 60 dage.
Forventet svartid ved manuel behandling må maksimalt være 2 hverdage efter 1. juli 2023. Som udgangspunkt er der ikke noget til manuel behandling, med mindre du aktivt har sat det op under funktionen Særlige områder.
Standardindstillinger
Herunder kan du sætte den afstand fra graveaktørens polygon til dine ledninger, hvor du gerne vil aflevere dine ledningsoplysninger. Den maksimale afstand er 19 meter og minimumsafstanden er den usikkerhed, som du afleverer dine ledningsoplysninger med.
